أمن عربيتك!
أمن عربيتك!
أمن عربيتك!

عارف أنك تقدر تأمن عربيتك بأقل من 2% من قيمة السيارة؟

faydety-logo-text

برجك بيقول عنك ايه في التحويش والتعامل مع الفلوس فى 2022!

تاريخ النشر: 13 يناير 2022

طرائف وعجائب

برجك بيقول عنك ايه في التحويش والتعامل مع الفلوس فى 2022!

برجك بيقول ايه عن شخصيتك!

كلنا لينا شخصيات مختلفة عن بعض وقناعات مختلفة عن بعض وده اللي بيميزنا في الأساس، وبالرغم من ده إلا اننا ممكن نلاقي بعض التشابه بين شخصيات الناس اللي مولودين في نفس الشهر أو نفس الفترة الزمنية، ومن هنا ييجي دور الأبراج والفلك وهو أنه بيساهم ولو بجزء صغير في تكوين الشخصية، عشان كده جمعنا لك علاقة كل برج بالفلوس وطريقة تعامله معاها حسب مجلة سيدتي وجريدة اليوم السابع.

 

برج الجدي:

 

معروف عنه انه اقتصادي وبيحب الفلوس وبيعرف يمشي اموره المالية بذكاء عشان يبقى غني في أسرع وقت، ودايماً بيحاول يحوش فلوس لأن ده بالنسباله احسن من السلف.

 

برج العقرب:
 

مواليد برج العقرب أذكياء وعاطفيين وعندهم حكمة في تصرفاتهم لما الموضوع يتعلق بالفلوس أو باختيار أحسن طريقة لزيادة دخلهم، ده غير انهم مؤمنين أن شغفهم هيوصلهم لأهدافهم، لأنهم ده غير انهم عايزين يعيشوا حياة أفضل مادياً فـ عشان كده هيعملوا أي حاجة عشان يوصلوا لهدفهم.

 

برج العذراء:
 

دايماً برج العذراء بيدور على النجاح والثروة والشهرة، وبيشتغل عشان  يحقق الهدف ده، عشان كده عندهم فرصة كبيرة يبقوا أغنياء في المستقبل القريب.

 

برج الأسد:

 

مولود الأسد معروف بطبيعته اللي بتحب الإبداع في الشغل، وده اللي بيساعده في النجاح بسرعة كبيرة وبالتالي بيكسب فلوس أكتر.
 

دور الأبراج والفلك هو أنه بيساهم ولو بجزء صغير في تكوين الشخصية

 

برج الثور:
 

مواليد برج الثور بيحبوا الشغل بجد وبإخلاص، ده غير أنهم بيحبوا العناد بطبيعتهم، عشان كده بيعملوا كل اللي يقدروا عليه عشان يوصلوا للمبلغ اللي نفسهم فيه. 
 

برج الحمل:

 

بيميل مواليد برج الحمل للدخول في مساومات عشان ياخدوا حقهم وأكتر، وده اللي مخليهم بيحبوا جداً الهدايا المجانية سواء هدايا أو أكل، فبيحاولوا يوصلوا لأكبر كمية منهم حتى لو أكتر من احتياجهم.
 

برج الجوزاء:
 

مولود برج الجوزاء شاطر جداً في شراء الحاجات المهمة بجد، بس أوقات الملل بيخليه يصرف فلوسه على حاجات مش مفيدة خالص وده بدافع الملل مش أكتر!
 

برج السرطان:

 

هو شخص بيهتم بالأمور المادية جداً جداً، وهو أحسن شخص يستفيد بالخصومات رغم انه بيحب التفكير مرة واتنين قبل ما يشتري.

 

برج الميزان:
 

الميزان بيحاول يوازن بين عادات الإنفاق والادخار، فـ الميزان دايمًا بيعرف يحوش، حتى لو هيصرف كتير هيحاول يحوش ولو مبلغ صغير. 

 

برج القوس:

 

مولود القوس بيحب يصرف كل فلوسه على التجارب الجديدة زي السفر أو المغامرة أو الكتب أو حتى التكنولوجيا.

 

برج الدلو:
 

الدلو بيفكر كتير فى كل حاجة وعشان كده مابيصرفش كتير، في العادة بيكون عنده أهداف مالية كـ أولوية بالنسباله لأنه بيحب يكون مستقل وحر مادياً.

 

برج الحوت

 

بما ان الحوت برج عاطفي فهو مشتري مندفع، وده بيخليه يقع تحت تأثير أي مندوب مبيعات ​​بسهولة، ومش بيعرف يحوش بشكل كويس غير بمساعدة صديق أو حد من أفراد الأسرة أو حتى المستشار المالى عشان يقدر يشيل عنه مسئولية التحويش.


 

اختيار المحررين

faydety logo text
linkedin
instagram
youtube
twitter
facebook

منتجات بنكية

قروض شخصية

قروض سيارات

تمويل المشاريع الصغيرة

بطاقات ائتمان

شهادات و ودائع

منتجات تأمين