أمن عربيتك!
أمن عربيتك!
أمن عربيتك!

عايز وسيط تأمين ببلاش؟ ادخل هنا واختار التأمين المناسب ليك بأكتر من طريقة تقسيط وسيب الباقي علينا.

faydety-logo-text

بعد قرار تخفيضها: اعرف سعر تذكرة حضور ماتشات الدوري بكام؟

تاريخ النشر: 09 مايو 2022

طرائف وعجائب

بعد قرار تخفيضها: اعرف سعر تذكرة حضور ماتشات الدوري بكام؟

تعديل موعد مباراة الزمالك والإسماعيلي

أعلنت رابطة أندية الدوري الممتاز برئاسة أحمد دياب، النهاردة الاتنين 9 مايو 2022، عن بعض القرارات بالتنسيق مع اتحاد الكرة وشركتي بريزنتيشن وتذكرتي والشركة الأفريقية.

فايدتي هتقولك على قرارات رابطة أندية الدوري الممتاز:

 

تخفيض سعر تذكرة مباريات الدورى الممتاز إلى 75 جنيه بدلاً من 100 جنيه كنوع من أنواع التيسير على الجمهور في التكلفة المادية لحضور المباريات.

زيادة أعداد الجماهير للدوري لـ 5 آلاف مشجع بدلًا من 2000 مشجع، وتطبيق القرار دا بداية من الدور الثاني للدوري الممتاز في الموسم الحالي.

 

اخر أخبار الكرة العالمية اعرفها من هنا: تفاصيل تعاقد هالاند مع مان سيتي: قيمة الصفقة وراتب اللاعب

 

تعديل مواعيد مباريات

 

كمان من القرارات اللي أخدتها رابطة الأندية المحترفة تعديل موعد مباراة الزمالك والإسماعيلي؛ علشان بتتعارض مع نهائي دورى أبطال أوروبا واللي كان مقرر لها يوم 28 مايو الجاري في نفس وقت مباراة ليفربول المحترف ضمن صفوفه نجم المنتخب الوطنى محمد صلاح وريال مدريد.

 

موعد مباراة الزمالك والاسماعيلي 

 

لكن لغاية دلوقتي ما تمش الإعلان عن الموعد الجديد لمباراة الزمالك والإسماعيلى، في إطار منافسات الجولة 21 من مسابقة الدوري المصري الممتاز خلال الأيام القليلة الجاية.

 

 جدول ترتيب الدوري المصري الممتاز

 

وخلال الموسم الجاري 2021-2022 في الدوري المصري الممتاز، الزمالك متصدر جدول الترتيب بعد مرور 17 مباراة نجح في جمع 41 نقطة من 13 فوز وتعادلين وخسارتين بس.

وفي الترتيب التاني محتله فريق بيراميدز بعد ما لعب 16 مباراة "فرق مباراة واحدة بس عن الزمالك" وكسب 11 مباراة واتعادل في مباراتين وخسر في 3 ماتشات بس.

وبالنسبة للمارد الأحمر "الأهلي" نجح في جمع 33 نقطة من 14 ماتش "فرق 3 ماتشات عن الزمالك" من 10 مكسب وتعادل في 3 مبارايات خسر في مباراة واحدة أمام المصري البورسعيدي.

اختيار المحررين

faydety logo text
google
apple
linkedin
instagram
youtube
twitter
facebook

منتجات بنكية

قروض شخصية

قروض سيارات

قروض منازل

تمويل المشاريع الصغيرة

بطاقات ائتمان

شهادات و ودائع