أمن عربيتك!
أمن عربيتك!
أمن عربيتك!

عايز وسيط تأمين ببلاش؟ ادخل هنا واختار التأمين المناسب ليك بأكتر من طريقة تقسيط وسيب الباقي علينا.

faydety-logo-text

أفلام عيد الفطر 2022 في السينما المصرية

تاريخ النشر: 01 مارس 2022

عالم المال

أفلام عيد الفطر 2022 في السينما المصرية

واحد تاني والعنكبوت أبرز أفلام موسم عيد الفطر 2022

اعرف قايمة أفلام عيد الفطر 2022 في السينما المصرية، هنقولك على الأفلام اللي من المنتظر إنها تشارك في موسم عيد الفطر السنة دي، وخصوصًا إن في مفاجآت كتير وأفلام مميزة جدًا.

 

هتتابع ايه في مسلسلات رمضان؟ اعرف القايمة الكاملة من هنا: اعرف قايمة مسلسلات رمضان 2022 وأبطالها

 

أشباح أوروبا

 

الفيلم من بطولة هيفاء وهبي تدور أحداثه فى إطار من الأكشن والمغامرات، بالإضافة إلى بعض المشاهد الرومانسية، حيث تظهر هيفاء بشخصيتين (شقيقتان توأم).. إحداهما تعيش فى إحدى الدول الأوروبية، والثانية مقيمة في حارة شعبية، وتتعرض الفتاة الأوروبية لمواقف صعبة بعد عودتها من الخارج.

 

فريق العمل:

قصة كريم فاروق وسيناريو وحوار أمين جمال ومحمد أبو السعد وشريف يسرى وإخراج محمد عبدالرحمن حماقي في أولى تجاربه الإخراجية، ويشارك فى البطولة: هيفاء وهبي وباسم سمرة وأحمد الفيشاوي ومصطفى خاطر وأروى جودة وعباس أبو الحسن، ومن المنتظر إن فيلم أشباح أوروبا يشارك في موسم أفلام عيد الفطر 2022.

 

الإعلان التشويقي لفيلم أشباح أوروبا شوفه من هنا

 

العنكبوت

 

الفيلم يخوض بطولته: أحمد السقا، منى زكي، يسرا اللوزي، ظافر العابدين، ومن إخراج أحمد نادر جلال، ومن المتوقع إن العنكبوت يشارك في موسم أفلام عيد الفطر 2022.

 

 الاعلان التشويقي لفيلم العنكبوت بطولة احمد السقا و منى زكي - فيلم عيد الفطر  من هنا 2022

 

واحد تاني

 

قصة الفيلم بتدور عن موظف أخصائي اجتماعي في مصلحة السجون، وبيقوم بمقابلات مع المساجين ويكتب تقارير عن حالتهم النفسية، وبعدين بيقابل زميل قديم له في الدراسة.

أبطال فيلم واحد تاني: أحمد حلمي، وروبي، سيد رجب، عمرو عبد الجليل، نسرين أمين، نور إيهاب، أحمد مالك.

الفيلم من تأليف هيثم دبو، وإخراج محمد شاكر خضير، ومن إنتاج تامر مرسي.

 

الإعلان الرسمي لفيلم واحد تاني شوفه من هنا

 

ليلة عيد 

 

الفيلم من بطولة يسرا، عبير صبري، نجلاء بدر، سيد رجب، ريهام عبدالغفور، مايان السيد، محمود حافظ، يسرا اللوزي، سميحة أيوب، هنادي مهنا، أحمد خالد صالح، والعمل من تأليف أحمد عبدالله وإخراج سامح عبدالعزيز، ومن المنتظر إن فيلم ليلة عيد يشارك في موسم أفلام عيد الفطر 2022.

 

زومبي

 

تدور أحداث فيلم زومبي حول فرقة غناء شعبية بقيادة علي ربيع، ويقدم شخصية مطرب ومعاه الفنان الكوميدي حمدي الميرغني بيقدم شخصية شاعر يكتب الأغاني، وبمرور الوقت يسافر على ربيع وحمدي الميرغني مع فرقتهم الغنائية إلى المنصورة، وتتعطل السيارة بهما في الطريق، ويدخلان مدينة مليئة بالزومبي، لتأخذ الأحداث مسارًا كوميديًا.

 

فيلم زومبي من بطولة علي ربيع، وحمدي الميرغني، ومحمد محمود، وكريم عفيفي، وهاجر أحمد، وويزو، ومحمد أوتاكا، وعارفة عبدالرسول، ومحمد محمود، وسامي مغاوري، وبسنت صيام، ومن تأليف أمين جمال ووليد أبوالمجد، ومن إخراج عمرو صلاح، وإنتاج أحمد السبكي.

 

الإعلان الرسمي لفيلم زومبي شوفه من هنا

اختيار المحررين

faydety logo text
google
apple
linkedin
instagram
youtube
twitter
facebook

منتجات بنكية

قروض شخصية

قروض سيارات

قروض منازل

تمويل المشاريع الصغيرة

بطاقات ائتمان

شهادات و ودائع