الأوكازيون الصيفي هيبدأ 2 أغسطس، بخصم بيوصل لـ 70 %

تاريخ النشر: في عالم المال

الأوكازيون الصيفي هيبدأ 2 أغسطس، بخصم بيوصل لـ 70 %

ناوي تشتري إيه فى الأوكازيون؟

 مع بداية الاوكازيون الشتوي الرسمي اليوم الاثنين 2 أغسطس ولمدة شهر، لغاية سبتمبر 2021، محتاج تبدأ تعمل ليستة بكل اللي محتاجه. ميزة الأوكازيون ده انه بيكون في تخفيضات على منتجات مختلفة وبتوصل التخفيضات فيه لـ 70%، وبناء علي قرار وزارة التموين، كل محل مشترك يقدر يختار أسبوعين للتخفيض على منتجاته خلال الأوكازيون.

 

وحذر أيمن حسام الدين، رئيس جهاز حماية المستهلك، التجار من التلاعب فى المنتجات أو تقديم عروض وهمية فى تخفيضات الأسعار أثناء الأوكازيون، وأن إدارة مراقبة الأسواق بالجهاز ستقوم بتحرير محاضر للمخالفين واتخاذ كافة الإجراءات القانونية طبقا لقانون حماية المستهلك رقم 181 لسنة 2018، وهيقوم الجهاز بتلقى شكاوى المستهلكين ضد أى مخالفات فى الأسواق من خلال الخط الساخن 19588 من خلال أى خط أرضى، وكمان من خلال الموقع الإلكترونى، الصفحة الرسمية للجهاز على الفيس بوك أو من خلال الواتس اب على الرقم 01577779999.

 

 

جهاز حماية المستهلك هيستقبل شكاوي المواطنين على الخط الساخن 19588 

 

 

اشتري ازاي في الأوكازيون الصيفي؟

 

لو نسيت ميعاد الأوكازيون وصرفت مرتبك قبل الخصومات، أو عندك التزامات تانية محتاجة سيولة، كل ده ميمنعكش من الشراء في الأوكازيون لأنك تقدر بسهولة تطلع بطاقة ائتمان وتستخدمها مع العروض اللي عجباك، وميزته انك هتقدر تستخدمه مع الشوبينج أونلاين وفى المحلات كمان، ده غير ان فى بنوك بتدي عروض على الكريدت كارد/ Credit Card بخصومات هتقدر تستفيد منها مجرد ما الكارت يبقى فى إيدك، وكمان هيسهل عليك الدفع الإلكتروني ومش هتضطر تلمس الكاش اللي بيتنقل من إيد لإيد.

 

ازاي اطلع بطاقة ائتمان/ Credit Card؟

 

الموضوع سهل وبسيط، هتدخل على  Faydety.com  وتدخل على صفحة بطاقات الائتمان وتدخل بياناتك عشان تعرف البنوك المناسبة ليك وتختار أنسب بنك لظروفك، وبعد ما تختار البنك فايدتي هتقولك على الأوراق اللي محتاجها وهتقدم بسهولة علي موقعنا.