أمن عربيتك!
أمن عربيتك!
أمن عربيتك!

عايز وسيط تأمين ببلاش؟ ادخل هنا واختار التأمين المناسب ليك بأكتر من طريقة تقسيط وسيب الباقي علينا.

faydety-logo-text

3 أسباب تخليك مهتم بالتأمين الطبي لشركتك

تاريخ النشر: 17 مارس 2022

عالم المال

3 أسباب تخليك مهتم بالتأمين الطبي لشركتك

فايدتي بتقدملك دليل شركات التأمين الطبي في مصر وبتساعدك إنك تلاقي أفضل العروض

التأمين الطبي واحد من أهم أنواع التأمينات في العالم اللي بيحتاجها الكل أفراد وشركات علشان كدا التأمين الطبي medical insurance من أشهر المميزات اللي المؤسسات المختلفة بتقدمها للموظفين.

 

عن طريق الـ medical insurance companies in Egypt شركات التأمين الطبى فى مصر بتقدر تحصل على تأمين طبي لشركتك من خلال إن شركتك تدفع كل أو جزء من اشتراك موظفينها السنوي في التغطية التأمينية لشركة التأمين اللي بتتعاقد معاه.

 

اعرف أكتر عن أفضل شركات التأمين في مصر من هنا: مين هي شركة axa  اكسا؟ من أفضل شركات التأمين في مصر

 

أفضل شركات التأمين الطبي في مصر

 

الأنواع المختلفة من التأمين الطبي للشركات

 

خلي بالك في بعض أنواع التأمين الطبي بيكون متاح للموظف بس أو بيتم ضم عائلات كل الموظفين على حسب التعاقد، وكمان في إمكانية لأنواع التأمين الطبي سواء المحلي أو الدولي اللي بيقدم التغطية والعلاج في دول تانية.

 

التأمين الطبي للشركات

 

فايدتي بتقدملك دليل شركات التأمين الطبي في مصر وبتساعدك إنك تلاقي أفضل شركات التأمين الطبي في مصر علشان تحسن قدرة شركتك على توظيف كوادر أفضل وكل دا بيختلف في الباكدج اللي بتقدمها كل شركة عن التانية.

كمان فايدتي بتساعدك تلاقي شركات التأمين الطبى فى مصر وتقارن بين أفضل العروض وتقدم من مكانك ببلاش علشان كدا لو بتدور على أفضل شركات التأمين الطبي في مصر فأنت في المكان الصح.

 

التأمين الطبي لشركتك بيخليك تكسب ولاء الموظفين

 

أفضل شركة تأمين طبي في مصر

 

1- ولاء الموظفين

 

التأمين الطبي مفيد للموظفين في شركتك لأنه بيزود ولائهم للشركة ورضاهم عن الوضع الوظيفي ليهم، والـ medical insurance من المميزات الوظيفية اللي بتفرق مع الموظفين جدًا.

 

2- توفير مصاريف العلاج

 

السبب بكل بساطة في التأمين الطبي إنه بيوفر كتير على الموظف من حيث أعباء تحمل مصاريف العلاج والدواء والكشوفات والعمليات كل دا مع ارتفاع أسعار الخدمات الطبية عمومًا.

 

بتفكر تأمن على عربيتك؟ اعرف أكتر من هنا: كيفية حساب التأمين على السيارات: أسهل طريقة أونلاين

 

3- الحفاظ على الموظفين

 

لو عندك شركة وبتدور على أفضل شركات التأمين الطبي في مصر فأنت كدا ماشي صح لأن التأمين الطبي بيحميك من فكرة رحيل الموظفين وأنت أكيد بتدور على الاستقرار والاستمرارية فالتأمين الطبي من المميزات اللي بيهتم بيها أي موظف.

 

ازاي تقدر تختار التأمين الطبي المناسب لشركتك؟

 

فايدتي بتوفرلك أكتر من طريقة علشان تلاقي أفضل شركات التأمين الطبي في مصر وتقرر بين العروض المختلفة وتختار أونلاين ومن مكانك ببلاش.

كل اللي عاوز تعرفه عن أسعار التأمين الطبي للافراد في مصر وللشركات، وأفضل شركات التأمين الطبي في مصر، ودليل شركات التأمين الطبي في مصر وشركات التأمين الطبى فى مصر تقدر تبعتلنا مسدج على صفحتنا على فيسبوك علشان تعرفه أكتر من هنا

اختيار المحررين

faydety logo text
google
apple
linkedin
instagram
youtube
twitter
facebook

منتجات بنكية

قروض شخصية

قروض سيارات

قروض منازل

تمويل المشاريع الصغيرة

بطاقات ائتمان

شهادات و ودائع