أمن عربيتك!
أمن عربيتك!
أمن عربيتك!

أمن على عربيتك في دقايق واحصل على ارخص تأمين في مصر بالقسط اللي يريحك من هنا!

faydety-logo-text

أحسن 5 مواقع للتسوق في 2020

تاريخ النشر: 17 سبتمبر 2020

قارن و قرر

أحسن 5 مواقع للتسوق في 2020

اشتري كل اللي انت محتاجه وانت في البيت.

التسوق أونلاين بقى جزء أساسي من الحياة التجارية، وعشان كدة كتير من المحلات بقوا يقدموا خدمة الشراء أونلاين، حتى ولو عن طريق صفاحتهم على فايسبوك وإنستاجرام.

 

سوق

 

شركة سوق اتأسست في الإمارات في 2005، ومن هناك ابتدت تنتشر في البلاد العربية. الموقع عليه حاجات كتير عادية، وحاجات تانية ممكن ما تتوقعهاش، ولكن هو أفضل موقع للتسوق العام، ومن ساعة ما شركة أمازون اشترته ومستوى الخدمة اتحسن جامد. ومن مزاياه إنه بيعمل تخفيضات كويسة في المواسم، وبيوصلوا لأكتر من محافظة في مصر.

 

جوميا

 

شركة جوميا اتأسست في نيجيريا في 2012، ومن هناك، ابتدت تنتشر في البلاد الأفريقية التانية، وهو موقع كويس للتسوق العام، وعليه منتجات مصري كتير لإنه بيتيح للشركات المحلية تعرض على الموقع.

 

كارفور عمل تطبيق على الموبايل عشان تقدر تشتري طلبات البيت من غير ما تنزل، وبقوا يوصلوا  للبيوت القريبة من محلات كارفور. ميزة التطبيق إنه عن طريقه تقدر تجمع نقاط، وبعد كدة بيبقى ليك كوبونات للخصومات تقدر تستخدمها في طلباتك المستقبلية.

 

ادفعلي

 

ادفعلي هو خدمة تسوق خاصة لو محتاج تجيب حاجة من برة بس قلقان من الجمارك والتوصيل، بتبعت لشركة ادفعلي، هي بتشتري الحاجة نيابة عنك، وبعد كدة بتخلصلك الجمارك، وتقدر تدفع كاش عند التوصيل أو بالكريدت كارد.

 

كارفور

 

مؤخراً، كارفور عمل تطبيق على الموبايل عشان تقدر تشتري طلبات البيت من غير ما تنزل، وبقوا يوصلوا  للبيوت القريبة من محلات كارفور. ميزة التطبيق إنه عن طريقه تقدر تجمع نقاط، وبعد كدة بيبقى ليك كوبونات للخصومات تقدر تستخدمها في طلباتك المستقبلية.

 

2B

 

موقع 2B هو موقع إلكترونيات، والشركة نفسها اتأسست في 2000، ولكن بعد كدة اشتريتها شركة Best Buy الأمريكية، والموقع دلوقت عنده مجموعة كاملة من الإلكترونيات من كومبيوترز لأجهزة منازل لموبايلات، وتقدر تشتري وتحاسب بالكارت أو كاش عند التوصيل، وعندهم 37 فرع في مصر.

اختيار المحررين

faydety logo text
google
apple
linkedin
instagram
youtube
twitter
facebook

منتجات بنكية

قروض شخصية

قروض سيارات

قروض منازل

تمويل المشاريع الصغيرة

بطاقات ائتمان

شهادات و ودائع