ازاي الفلوس ممكن تفرحك؟

تاريخ النشر: في نصايح ببلاش

ازاي الفلوس ممكن تفرحك؟

اعرف ازاي الفلوس ممكن تفرحك وتغير حياتك 180 درجة!

في ناس بتشوف ان الفلوس مش كل حاجة، بس في الحقيقة في حاجات كتير في حياتنا صعب نحققها من غير الفلوس، لدرجة ان في ناس بتستلف عشان تفك زنقتها وتكمل مصاريف جوازة أو حتى تدفع مصاريف مدرسة اولادها، وطبعا ده بيأثر على نفسيتهم في المطلق، وده أكد ان الفلوس مصدر للسعادة والأمان، وبمناسبة ان الشهر ده فيه يوم عالمي لـ Making Life Beautiful Day، هنقولك على 5 حاجات تقدر تستخدم من خلالهم فلوسك صح وتحقق لنفسك السعادة.


 

1- الكريدت كارد/Credit Card!

 

ناس كتير مش بيكون معاها كاش كفاية عشان تشتري اللى محتاجاه، وفيزا المشتريات/بطاقة الائتمان بتكون الحل المناسب ليهم لأنها بتوفر لهم فلوس فى أي وقت، بيقدروا يسددوها خلال 45 لـ 58 يوم، والبنك مش بيحتاج منك غير خطاب لمفردات المرتب عشان تقدر تطلع بطاقة الائتمان.

 

قدم على الكريدت كارد مع فايدتي في دقايق وببلاش.

 

 

2- القرض الشخصي!

 

متأجلش سعادتك عشان الفلوس زنقتك، قدم على قرض شخصي يغطي مصاريف تحضيرات الجواز وتشطيب البيت ومصاريف البيبي الجديد، أو حتى مصاريف سفرية شهر العسل.

 

قدم على قرض شخصي مع فايدتي في دقايق وببلاش.

 

 

لو معاك مبلغ ممكن تربطه في شهادة استثمار بفايدة ثابتة أو متراكمة على المدة اللى تناسبك



 

3- شهادات الاستثمار!

 

ودي من اكتر الحاجات اللى هتحقق لك السعادة على المدى القريب والبعيد، لأنك لو معاك مبلغ ممكن تربطه في شهادة استثمار بفايدة ثابتة أو متراكمة على المدة اللى تناسبك، وهتقدر تصرف من الفايدة دي لغاية انتهاء مدة الشهادة.


 

قارن بين شهادات الاستثمار في البنوك المختلفة مع فايدتي قبل ماتقدم .

 

واعرف أكتر عن الشهادة صاحبة أعلي نسبة فوايد من هنا، ايه هي شهادة الاستثمار التراكمية؟


 

4- قرض عربية!

 

مين فينا ما بيحلمش يبقي عنده عربية يروح بيها مشاويره؟! لو فلوس العربية مش جاهزة معاك ممكن تقدم على قرض سيارة تكمل بيه تمنها، وتحقق حلمك.

 

قارن بين قروض السيارات في البنوك المختلفة مع فايدتي قبل ماتقدم.


 

5-  استثمر في الدهب!

 

الدهب من أهم أنواع الاستثمار واللي سعره ممكن يزيد فجأة، فـ لازم تتابع اسعاره باستمرار وتعرف الوقت المناسب اللى تشتري وتبيع فيه، وساعتها ممكن تكسب ضعف اللى اشتريته بيه، حتى لو أخدت خطوة بيع الدهب اللى معاك ده بعد كذا سنة من الشراء، وميزته انه استثمار وشياكة في وقت واحد، يعني مش لازم تحوش جنيهات دهب ممكن تشتري اكسسوار تستعمله وتبيعه لما تتزنق.

 

اعرف أكتر عن الدهب من هنا، يعني ايه استثمار في الدهب؟