أمن عربيتك!
أمن عربيتك!

أمن عربيتك!

عارف أنك تقدر تأمن عربيتك بأقل من 2% من قيمة السيارة؟


 

4 مطاعم رخيصة للـ Vegetarian والـ Vegan في القاهرة

تاريخ النشر: في نصايح ببلاش

4 مطاعم رخيصة للـ Vegetarian والـ Vegan في القاهرة

جربت كام مطعم من دول؟

لو أنت نباتي أو Vegan بقالك سنين أو قررت تغير طريقة أكلك قريب، أكيد بتقابل مشكلة لما تفكر تغير وتأكل بره البيت، بسبب قلة المطاعم اللي بتقدم النوع ده من الطعام. 

عشان هنقولك على أرخص 4 مطاعم مناسبة للنباتيين موجودة في القاهرة بتقدم وجبات نباتية أو منيو Vegan & Vegetarian  كامل بأسعار مناسبة.

 

مطعم موري سوشي Mori Sushi 

 

لو أنت من محبي السوشي وبقيت نباتي فالحل هتلاقيه في موري سوشي  Mori Sushi، اللي عنده منيو كامل للنباتيين. ودي أبرز الأكلات اللي بيقدموها: Appetizers -Veggie chips - Nigari - Salads - Avocado salad- Special ura.

موري سوشي عندهم أكتر 9 فروع بين القاهرة والجيزة.

 

مطعم كريف Crave 

 

كريف من المطاعم العالمية اللي نجح خلال السنين الأخيرة في إنه يصنع شعبية كبيرة مع النباتيين لأنه بيقدملهم كتير من الاختيارات أهمها: سبانخ بالمشروم، والمشروم ريستو والخضراوات المشوية وكمان Ricotta Spinach Ravioli .

كريف ليه أكتر من 5 فروع فى القاهرة والجيزة وكمان إسكندرية. 
 

مطعم تبولة اللبناني Taboula 

 

لو كنت من هواة المأكولات اللبنانية فالمطعم ده هو الأنسب لك في عالم الاكل النباتي، مطعم تبولة Taboula بيقدم الكتير من الأطباق الشهية اللبنانية واطباق المطبخ الشرقي عمومًا بجودة عالية.

تبولة مش مطعم نباتي 100% لكن هتلاقي فيه أطباق كتير نباتية زي الشنكليش، والحمص، وأطباق الزبادي والرز مع الخبز بجانب السلطة والجبنة، ومن الأطباق النباتية المميزة في تبولة سلطة التبولة.

المطعم عنده 3 فروع جوا القاهرة.

 

لو أنت من محبي السوشي وبقيت نباتي فالحل هتلاقيه في موري سوشي

 

 مو بيسترو Mo Bistro 

 

مو بيسترو هو مطعم إيطالي في بعض الوجبات النباتية المميزة زي، نودلز الخضروات، و كانيلوني السبانخ المحشي جبنة ريكوتا، و ريجاتوني فيردي، والكوسة بعجينة التمبورا، وشوربتين العدس والبصل.

المطعم ليه 3 فروع بين القاهرة والجيزة وهتلاقي أطباق الفيجن والفجيتريان متحددين فى المنيو.